16 de Març de 2021 a les 13:10
La Diputació de Barcelona desenvolupa una campanya amb consells per gaudir de les compres en línia de manera segura. Aquesta iniciativa es porta a terme arran de l’augment d’aquest tipus de transaccions telemàtiques, que ha crescut de manera molt destacable arran de la pandèmia. A més, la divulgació dels consells de seguretat en les compres a través de plataformes online coincideix amb la commemoració del Dia del Consumidor, celebrat ahir.
La crisi generada arran de la propagació de la COVID-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini. Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del eCommerce, i s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi pandèmica.
Amb l’objectiu de facilitar a la població eines pel coneixement dels drets que els hi atorga la normativa en vigor en l’àmbit del comerç electrònic i per evitar els perills de determinades conductes en les compres en línia, la Diputació de Barcelona, acompanyada dels serveis públics de consum locals de la província, vol donar continuïtat a la campanya divulgativa, iniciada el 2020, amb l'objectiu de facilitar consells i recomanacions a les persones que compren per Internet.
La campanya es desenvolupa principalment a xarxes socials i incorpora un catàleg de bones pràctiques i de consells i recomanacions per prevenir el frau digital.
Per parlar de tot plegat, avui hem entrevistat la Bet Linuesa, portaveu de l’oficina de consum de la Diputació de Barcelona.