Resuming podcast

27 de Desembre de 2021 a les 13:43

El dret de desistiment garanteix la devolució de compres online 14 dies després de rebre el producte

Compartir

Es calcula que la pandèmia ha doblat el nombre de compres per Internet, una xifra que encara augmenta més durant aquesta època de l’any. Aquest increment del consum en plataformes digitals també provoca un creixement en el nombre de queixes en les oficines del consumidor.

Entre les recomanacions per tenir una compra en línia satisfactòria, destaca fer servir llocs web coneguts, identificar prèviament les característiques del producte o servei, així com les condicions de transport i de pagament i, sobretot, guardar la confirmació de la compra amb les característiques de l’operació.

A més, a la Unió Europeu existeix el dret de desistiment, que permet retornar el producte sense necessitat de justificació. D’aquesta manera, disposem d'un període mínim de 14 dies per tornar la compra, amb algunes excepcions com és el cas de productes personalitzats o fets a mida, productes peribles com ara aliments o aquells que no es poden reutilitzar per raons d'higiene o serveis que es presten en una data concreta.

En cas d’incidències, sempre cal guardar constància de l’error per si cal reclamar posteriorment càrrecs indeguts.

Avui, per conèixer més detalls dels nostres drets com a consumidors digitals, hem entrevistat la Bet Linuesa, una de les portaveus de l’Oficina del Consumidor de la Diputació de Barcelona.