Resuming podcast

1 de Octubre de 2020 a les 11:14

Cornellà millora alguns dels seus carrils bici a l'Almeda

Compartir


Cornellà millorarà alguns dels seus carrils bici. Les obres consistiran en la remodelació de 2,1 quilòmetres de carrils bici, ubicats al barri d'Almeda. Aquestes vies representen connexions estratègiques i contribuiran a completar la xarxa pedalable municipal i la creació de part d'un tram de Bicivia -la xarxa d'eixos pedalables metropolitans- que connectarà amb l'Hospitalet. Cal destacar que la ciutat compta actualment amb un total de 24 quilòmetres pedalables.

Concretament, les properes actuacions es duran a terme als carrers Tirso de Molina, Sant Ferran, al passeig del Ferrocarril, el carrer Salvador Dalí, l’Avinguda Porta Diagonal, el carrer Martinet i el carrer de l'Energia.

Les obres que es proposen estan cofinançades amb fons FEDER i contribuiran a la promoció de la mobilitat sostenible a Cornellà.

Les reformes:

  • Completen els itineraris de la xarxa pedalable municipal i la xarxa bàsica i secundària metropolitana.
  • Faciliten la mobilitat quotidiana intramunicipal i supramunicipal en bicicleta i altres vehicles de mobilitat personal (VMP).
  • Garanteixen la seguretat i comoditat dels usuaris de bicicletes i VMP.
  • També contribuiran a millorar les connexions entre municipis propers, amb els intercanviadors de transport, amb els polígons d'activitat econòmica i amb els grans centres generadors de mobilitat. Aquest últim és un aspecte especialment rellevant en aquest àmbit, ja que una part de la intervenció se situa dins la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona.

Les actuacions segueixen en els següents principis:

En la gran majoria del nou traçat no es modificarà la urbanització existent i s'indicarà i delimitarà el carril bici únicament amb senyalització.
En zones on les voreres són estretes i la calçada prou àmplia, s'ha optat per reubicar els carrils bici a la calçada.
En zones on les voreres són estretes i la calçada no és prou ampla, s'ocuparan zones d'aparcament.
Els carrers amb amplades limitades, els vehicles a motor i ciclistes conviuran reduint la velocitat.
Amb aquesta remodelació la xarxa pedalable a Cornellà és de 24 quilòmetres i està formada per quatre tipus de vies diferents. Hi ha carrils bidireccionals segregats a la calçada; carrils bus-bici, exclusius per a ciclistes i autobús; carrers de convivència amb vianants, eliminant un carril de circulació del trànsit rodat a favor de l'ús exclusiu per a persones que es desplacen a peu o en bicicleta; i la senyalització de carrers de cohabitació on la bicicleta conviu amb els vehicles de motor sense poder, aquests, superar els 30 quilòmetres per hora.

En relació amb la mobilitat sostenible, Cornellà compta amb una guia de mobilitat sostenible local, on es presenten totes les opcions existents a la localitat. David Calabuig és tècnic de medi ambient a l’Ajuntament.

En el fulletó, que és virtual, també trobaran informació sobre les bonificacions per a la compra dels vehicles elèctrics i els punts de recàrrega ràpida existents a Cornellà.

Recordem que arran de la pandèmia, l’Ajuntament de Cornellà ha ampliat en més de 13.000 metres quadrats l’espai destinat a vianants a la ciutat. La xarxa pedalable creix en 21 quilòmetres per garantir la distància física de la ciutadania. Per fer-ho possible, el Consitori ha programat restriccions del trànsit viari en carrers i avingudes en tots els barris de la ciutat. Amb aquesta mesura, la xarxa ciclable de Cornellà passa dels gairebé 18 quilòmetres actuals a 39 quilòmetres, aproximadament.

La iniciativa forma part del Pla de mesures que el consistori va prendre per a adaptar l’espai públic a la sortida progressiva del confinament. Emília Briones és tinenta d’alcalde de l’Àrea de Presidència:

Per tal d’aconseguir aquesta ampliació, el Consistori ha programat restriccions puntuals de trànsit viari en diferents carrers i avingudes, amb l’objectiu de donar prioritat als vianants, i limitant la circulació als vehicles. Ho ha fet en vies principals com en un tram de l’avinguda República Argentina o la carretera de l’Hospitalet entre Porta Diagonal i l’avinguda del Parc de Can Mercader, i en carrers més petits però amb gran volum de pas com el de Bonestar.